Tafsir Methods of Certain Ayats al-Ahkam in Baydawi’s Work “Anwar al-tanzil wa asrar al-Ta'wil”(In the context of Purity and Worship) Beyzavinin “Ənvar ət-tənzil və əsrar ət-təvil” əsərində bəzi ehkam ayələrinin təfsir metodu (Təmizlik və ibadət kontekstində) Метод толкования некоторых догматических аятов в произведении Бейзави «Анвар ат-танзиль ва асрар ат-та‘виль»(В контексте чистоты и поклонения)
Abstract
Nasir al-Din Abu Said Abd Allah ibn Umar ibn Muhammad al-Baydawi’s famous tafsir work “Anwar al-tanzil wa asrar al-Ta'wil” is considered an outstanding example in terms of writing style. The scholar, who authored numerous works on Islamic sciences, possessed extensive scholarly knowledge. He was also well-known in disciplines such as fiqh and its methodology. In this regard, the scholar has demonstrated his ability in the interpretation of fiqh or ayats al-ahkam that cover topics such as worship, behavior, morality, halal, and haram. There are different opinions about the number of ayats al-ahkam, the meanings of which are clear to everyone and do not require interpretation or explanation.
Religious rites such as purity and worship are considered among the most important obligations that a man must fulfill before his Creator. The article addresses topics related to purification, such as ablution before divine service, ghusl, and tayammum, as well as, prayer which is considered to be the basis and pillar of the divine services, as interpreted in Baydawi’s tafsir from the ahkam ayats perspective. The research focused on the mufassir's interpretation of purity and worship, employing a descriptive style to develop the themes.
Baydawi, interpreting such ayats, followed the method and path established by the scholars of tafsir before him and preferred the Shafi’i madhab (school of thought) to which he belonged. As he presented the opinions and thoughts of other scholars and religious leaders on various issues encountered during his interpretation of ayats, the mufassir also took note of their supporting evidence. using verbs such as “qila” (was said) and “ruviya” (was told) in the passive voice. Baydawi had not mentioned the names of those scholars or religious leaders while presenting their opinions and thoughts.) Furthermore, he cited examples from other ayats, along with important sources, such as hadith, ijma, and qiyas, to confirm his views in the interpretation of the mentioned ayats al-ahkam. Additionally, Baydawi enhanced his interpretation of the ayats by referencing the pronunciation of various religious leaders and imams.
Nasirəddin Əbu Səid Abdullah ibn Ömər ibn Məhəmməd əl-Beyzavinin məşhur təfsir əsəri olan “Ənvar ət-tənzil və əsrar ət-təvil” yazı üslubu baxımından ecazkarlıq nümunələrindən hesab edilir. İslami elmlərlə bağlı bir çox əsər yazan alim dərin elmi biliyə malik olmuşdur. O, fiqh və fiqh üsulu kimi əqli elmlərdə də məşhur olmuşdur. Bu baxımdan, alim ibadət, davranış, əxlaq, halal və haram kimi mövzuları əhatə edən fiqhi, yaxud ehkam ayələrinin təfsirində öz bacarığını göstərmişdir. Mənası hər kəs tərəfindən aydın olan, heç bir təfsirə və izaha ehtiyac olmayan ehkam ayələrinin sayı haqqında müxtəlif fikirlər səsləndirilir.
Təmizlik və ibadət kimi ayinlər insanın Yaradıcı qarşısında yerinə yetirməsi vascib olan önəmli öhdəliklərindən hesab edilir. Məhz bu məqalədə ehkam ayələri baxımından Beyzavi təfsirində yer alan dəstəmaz, qüsl və təyəmmüm kimi təmizlik, eləcə də ibadətlərin əsası və sütunu olan namaz mövzularına toxunulub. Mövzuların işlənməsində təsviri üslubdan istifadə edilmiş, müfəssirin təmizlik və ibadət kimi məsələlərlə bağlı təfsiri tədqiqat obyektinə çevrilmişdir.
Beyzavi bu kimi ayələri təfsir edərkən özündən əvvəl gələn alimlərin metod və yolunu izləmiş, mənsubu olduğu şafei məzhəbinə üstünlük vermişdir. Müfəssir ayələrin təfsirində hər hansı məsələdə digər alim və məzhəb imamlarının fikir və düşüncələrini nəql edərkən, onların dəlillərini də qeyd etmişdir (Beyzavi bu kimi düşüncə və dəlilləri nəql edərkən “qilə” (deyildi), “ruviyə” (rəvayət edildi) səpkili feilləri məchul növdə işlətmiş, həmin məzhəb və ya alimlərin adlarını qeyd etməmişdir. Bundan başqa o, qeyd edilən ehkam ayələrinin təfsirində fikirlərini təsdiqləmək üçün digər ayələrdən, eləcə də hədis, icma və qiyas kimi önəmli mənbələrdən nümunələr gətirmişdir. Beyzavi, həmçinin kəlmələrin tələffüzündə müxtəlif qiraət imamlarının oxunuşuna da toxunmuş, təfsir etdiyi ayələrə zənginlik gətirmişdir.
Известное произведение Абу Саида Насираддина Абдуллы бин Умара аль-Бейзави «Анвар ат-танзиль ва асрар ат-та‘виль» по своему стилю изложения считается одним из выдающихся образцов. Ученый, являющийся автором многих трудов по исламским наукам, обладал глубокими научными знаниями. Он снискал признание и в ментальных науках, таких как фикх и богословский метод, а также в толковании богословских или догматических аятов, затрагивающих такие темы, как поклонение, поведение, мораль, халал и харам. Бытуют различные мнения о количестве догматических аятов, смысл которых ясен всем и не нуждается в толковании или пояснении.
Омовение и поклонение считаются непреложными обязательствами, которые верующий человек должен выполнять перед Создателем. Поэтому в статье в контексте толкований Бейзави догматических аятов рассматриваются такие темы, как омовение, гусль (омовение всего тела), таяммум (омовение землей) и основополагающий элемент поклонения, один из столпов ислама – намаз. Используя описательный стиль в разработке тем, в статье исследуются толкования Бейзави таких вопросов, как чистота и поклонение.
При толковании аятов Бейзави отслеживал методы и пути своих предшественников, но был привержен Шафиитскому мазхабу, к которому принадлежал. Обращаясь при толковании тех или иных вопросов, упоминаемых в аятах, к мыслям и взглядам других ученых или имамов мазхабов, Бейзави приводит их аргументы (апеллируя мнениями или аргументами других ученых, Бейзави использовал безличные обороты, такие как «говорится», «повествуется», при этом не упоминая названий мазхабов или имен ученых).Кроме того, в подтверждение своих мыслей при толковании догматических аятов он приводил примеры из хадисов, иджма и киясов.
Наряду с этим, Бейзави при произношении обращался к манере чтения имамов-чтецов, тем самым придавая своим толкованиям аятов особый колорит.
Keywords:
References
- Abdulvəhhab, Xallaf. (2012). “İlmu Usuli – l – Fiqh”. Beyrut: Müəssəratu – r- risalə. I nəşr.
- Altıkulaç, Tayyar. (1997). “Hafs b. Süleyman”., Türkiye Diyanet Vakfı., “İslam Ansiklopedisi”., Cild:XV., İstanbul: (səh: 118-119).
- Altıkulaç, Tayyar. (1999). “Abdullah b. Amir”., Türkiye Diyanet Vakfı., “İslam Ansiklopedisi”., Cild:XIX., İstanbul: (səh: 308-310).
- Altıkulaç, Tayyar. (2002).”Kisai, Ali b. Hamza”., Türkiye Diyanet Vakfı., “İslam Ansiklopedisi”., Cild:XXVI., İstanbul: (səh. 69-70).
- Altıkulaç, Tayyar. (2006). “Nafi bin Abdurrahman”., Türkiye Diyanet Vakfı., “İslam Ansiklopedisi”., Cild:XXXII., İstanbul: (səh. 287-289).
- Altıkulaç, Tayyar. (2013). “Yakub el – Hadrami”., Türkiye Diyanet Vakfı., “İslam Ansiklopedisi”., Cild:XXXXIII., İstanbul: (səh. 282-284).
- Arıcı, Mustakim. (2017). “İslam ilim və Düşüncə Geleneğinde KadıBeyzavi”.. İstanbul: İsam yayınları.
- Ateş, Süleyman. (1989). “ Yüce Kuran Çağdaş Tefsiri”., İstanbul: Yeni Ufuklar Neşriyat.
- Bağış, Mehmet. (2018). “ Beyzavi Tefsirinde Kuran İlimleri ve Tefsir Usulü”. Mardin: Şırnak Üniversitesi Yayınları №10.
- Bağış, Mehmet. (2019). “ Ahkam Ayetlerinin Tefsirinde Mezhebe Bağlılık (Beydavi ve Nesefi Örneğı)”. Şırnak: Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Cilt:10, Sayı:23, Dekabr 2019. (səh. 631-655).
- Beydavi, Nasirəddiin Əbu Səid Abdullah bin Ömər (1418, I nəşr). “Ənvar ət – Tənzil və Əsrar ət – Təvil”., Thq., Məhəmməd Abdurrahman əl – Maraşi., Beyrut: Daru İhyai ət- Turasi əl – Arabi. Cild: I-V.
- Cerrahoğlu, İsmail. (1996). “Tefsir Tarihi”, Ankara: Fecr Yayınları.
- Cerrahoğlu, İsmail. (2013, 24. Nəşr). “Tefsir Üsulu”. Ankara: TDV Yayınları.
- Cəziri, Abdurrahman. (tarixsiz). “Kitab əl – Fıkıh alə Məzəhib əl – Ərbəa”., Misir: t..y., Cild:1
- Çetin, Abdurrahman. (2006). “ Nesih”., DİA, I – XLIV., İstanbul: TDV Yayınları. Cild: XXXII, (səh. 579-581).
- Demir, Hasan. (2024). “ Fıkıh – Tefsir İlişkisi Açısından Ahkam Ayetlerinde Yorum Farklılıklarının Nedenleri”. Siirt: Kafkaz Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi., cilt:11, Sayı:22., İyul., (səh.1-21).
- Demirci, Muhsin. (2010, VIII nəşr). “ Tefsir Tarihi”., İstanbul: İFAV Yayınları.
- Demirci, Muhsin. (2017, VI nəşr.) “Tefsir Terimleri Sözlüğü”. İstanbul: İFAV.
- Elmalılı, Yazır Hamdi. (1979, nəş. III). “ Hak Dini Kuran Dili”., İstanbul: Eser Neşriyat ve Dağıtım.
- Erdoğan, Mehmet. (2005). “ Fıkıh ve Hukuk Terimleri Sözlüğü”. İstanbul: Ensar Neşriyat.
- əl – Beyzavi, Nasirəddin Əbu Səid Abdullah bin Ömər bin Məhəmməd. (1971). “Ənvar ət – Tənzil Əsrar ət – Təvil”. Beyrut: Dər əl – Kutub əl – İlmiyyə. Cild: 1; (səh. 586).
- əl – Maturudi, Əbu Mənsur Məhəmməd bin Mahmud. (2005). “Təvilati Əhli – Sünnə” (Təfsiru əl - Maturudi). Thq.Məcdi Basəllum., Beyrut: Daru əl – Kutubi əl – İlmiyyə.
- Ənvar ət – Tənzil Əsrar ət – Təvil. (2017). Tərc. Öztürk, Abdulvəhhab. “Beydavi Tefsiri”. Cild: I – V., İstanbul: Kahraman Yayınları.
- Ənvar ət – Tənzil və Əsrar ət – Təvil. Tərc. Eren, Şadi. (2011, II nəşr). “ Muhtasar Beydavi Tefsiri” I cild., İstanbul: Selsebil Yayınları.
- Gökmenoğlu, Hüseyin Tekin. (1994). “ Ahkam Tefsirleri ve Özellikleri”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyyat Fakültesi Dergisi. (səh. 203 – 218). Nəş. 5.
- Güngör, Mevlüt. (1996). “Fıkhı Tefsir hareketi və İlk Fıkhı Tefsir”. İstanbul: Kuran Kitaplığı.
- İbn Kəsir, İmaduddin Əbul Fida İsmail b. Nuriddin Əli b. Cəmaliddin, (1997). “Əl-bidəyə vən-nihəyə”. I-XXI, thq. Abdullah b. Abdul-Muhsin ət-Türki, Riyad: Daru Hicr.
- İbn Aşur, Məhəmməd Tahir. (1984). “ Ət – Təhrir vət – Tənvir”., Tunis: Əd-Dəru ət – Tunisiyyə.
- İbn Manzur, Əbu – l – Fazl Cəmaləddin Məhəmməd bin Mükərrəm əl – Misri. (1426 / 1996). “Lisən əl – Arab”. Red. Emin Məhəmməd Abdulvəhhab, Məhəmməd əs – Sadiq əl – Ubeydi. Beyrut: Daru İhayi ət – Turas. Cild:VII
- İbn Manzur, Əbu – l – Fazl Cəmaləddin Məhəmməd bin Mükərrəm əl – Misri. (1993). “Lisanu – l – Arab”.Cild: 15., Beyrut: Daru sadr. 3. Nəşr.
- İpşirli, Mehmet (1998). “Huzur Dersleri”. Diyanet İşleri Ansiklo-pe¬disi, XVIII.
- Kahraman, Abdullah (2007,). “ Fiqh Üsulu”. Tərc. Mübariz Cama-lov. Bakı: “Nurlar” Nəşriyyat poliqrafiya Mərkəzi.
- Kasani, Alauddin Əbu Bəkir İbn Məsud. (1997)“ Bədayiu əs – Sanayi fi Tərtibu əş – Şəayi”. Thq., Əli Məhəmməd muavvəz, Əli Əhməd Abdulməvcud., Beyrut: Daru əl – kutub əl – İlmiyyə., Cild: I.
- Qazi Şuhbə, Təqiyuddin Əbubəkir bin Əhməd. (1407). “ Tabakatu – ş- Şafiyyə”. Thq. Abdul alim Xan., Beyrut: Aləmu – l – Kutub.
- Qurani – Kərimin Məalı. (1991). Tərc. Ziya Bünyadov və Vasim Məmmədəliyev. Bakı: Azərnəşr.
- Özal Ahmet. (1988). “Ahkam”. DİA.. İstanbul: TDV Yayınları., Cild: I – XL.
- Özal Ahmet. (1988, I nəşr). “Ahkam”. Türkiye Diyanet Vakfı Ansi-klopedisi. İstanbul: (səh. 550-551).
- Özal, Ahmet. (2005/1425). Hind Çelebi, Əl-Beydavi Abdullah b. Ömər “Məvsuatu Alamil-Uləmai vəl-Udəbəil Arabi vəl-Müslimin”. Beyrut.
- Özel, Ahmet. (2003). “Malik b. Enes”., Türkiye Diyanet Vakfı., “İslam Ansiklopedisi”., İstanbul: Cild: XXVII., (səh. 506-513).
- Öztürk, Mustafa; Mertoğlu, Suat. (2013) Türkiye Diyanet Vakfı.“İslam Ansiklopedisi”., Cild: XXXXIV., İstanbul: (səh. 235-238).
- Raqib əl – İsfahani, Əbul – Qasım Heseyn bin Məhəmməd bin Mufaddal. (tarixsiz). “Mufradatu Əlfazi əl – Quran”., Thq. Məhəmməd Seyid Keylani., Beyrut: Daru əl –Marifə.
- Safədi, Səlahəddin Halil b. Aybeg (2000). “əl-Vəfi bil-vəfəyat”. Beyrut: Əhməd əl-Arnaut-Türki Mustafa, I-XXIX, Daru ihyait-türas.
- Subki, Tacuddin. Abdulvəhhab. (Beyrut, 1413). “Tabakatu-ş – Şafiyyətu – l – Kubra”. Thq. Mahmud Muhamməd ət – Tanaxi, Abdulfəttah Məhəmməd əl – Xulv., Daru – l – Hicr.
- Suyuti, Celaluddin Abdurrahman bin Əbu Bəkr. (h. 1394 / m. 1974). “El – İtkan fi Ulum əl –Quran”. Thq., Məhəmməd Əbu əl – Fazl İbrahim., Heyət əl – Misriyyə əl – Ammətu əl – Kutub. Cild: I – IV.
- Şükrü, Aydın. (Tarixsiz, 2018). “Kuran Ayetleri Bağlamında Namaz Vakitleri”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi. Cild:18., Nəşr: II., Səh: 185-211.
- Uludağ, Süleyman. (1997). “ Hasan Basri”., Türkiye Diyanet Vakfı. İslam Ansiklopedisi., İstanbul: TDV Yayınları. Cild: XVI, (səh. 293).
- Vəhbə əz – Züheyli. (2009). “Ət – Təfsir əl – Munir”. Daru əl – Fikr., I – XVII., Dəməşq: Nəşr:10.
- Yavuz, Yusuf Şevki. (1995). Türkiye Diyanet Vakfı.“İslam Ansiklopedisi”., Cild: XII., İstanbul: (səh. 89-95).
- Yiğit, Metin. (2011). “Bir İbadet Biçimi Olarak Namazın Tarihçesi”. Diyanet İşleri Başkanlığı Dergisi. Cild: XLVII., Nəş: I., (səh. 19-30).
- Yüksek, Ali. (2018). “Namaz İbadetinin Tarihi Süreci”. Manas Sosiyal Araştırmalar Dergisi., Cild: 7., Nəşr:2., (səh. 112-125).
- Yüksel, Yakup. (2015). “Fıkhı Tefsir Geleneğinde “ Ahkamı Kuraniyyenin” Yeri”. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi., Aprel, Cild: 4; Nəşr: 8. (səh.162-181).
- Zertürk, Hidayet. (2021). “Ahkam Ayetleri ve Tarihselcilik”. İstanbul: Ravza Yayınları. I nəşr.
- Zəhəbi, Məhəmməd Hüseyn. “ət – Təfsir vəl – Müfəssirun”, Beyrut: Darul – Erkam.
- Zərkəşi, Əbu Abdullah Bədruddin Məhəmməd bin Abdillah. (1994). “Bəhru əl – Muhit fi Usul əl – Fiqh”. Daru əl – Kutubi. Cild: I-VIII.
- Zürkani, Məhəmməd Abuləzim. (2010, III nəşr). “ Mənəhil əl – İrfan”.Thq., Əhməd İsa əl – Masaravi., Qahirə: Dar əs – Sələm. Cild: I – II.
License
Copyright (c) 2025 Ənvər Mustafayev
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.