Articles

Qədim inanc sistemlərində müharibə hadisəsinə münasibət Qədim inanc sistemlərində müharibə hadisəsinə münasibət Attitudes Toward War in Ancient Belief Systems Отношение к войне в древних системах верований

Sevda Hüseynova Heydər Əliyev adına Azərbaycan Ali Hərbi Məktəbinin dosenti

Nasıl Atıf Yapılır

Hüseynova, Sevda , Hüseynova, S , , Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin İlmî Mecmuası, Qədim inanc sistemlərində müharibə hadisəsinə münasibət, 7, 14, 2010, 93-104, 2010

Zotero Mendeley EN EndNote

Öz

İbtidai toplumlarda din və müharibə amillərinin qarşılıqlı təsir prosesi izlənilərsə bu məsələdə əsas təsiredici amillərin o dövrlərdə mövcud olmuş inanclar və primitiv müharibə texnikasının olduğunu görərik. Bu zamanda dini əqidə uğrunda aparılan müharibələr haqqında məlumat yoxdur. Hətta, bəzi alimlər bu toplumlarda müharibənin mövcuduğunu da qəbul etmirlər. Lakin, bəşəriyyətin ilk dövrlərində təbiətlə sıx şəkildə bağlı olan primitiv insan dini müharibə aparmasa da, silahlı toqquşmalarda onun dini görüşləri öz ifadəsini tapmışdır. Təbii instinktlərin hökmranlığı altında olan insan dindən təcavüzkarcasına yarış, nəyi isə ələ keçirmə, kannibalizm kimi tələbatlarını ödəmək üçün istifadə etmişdir. Toplumların əksəriyyətində dinə münasibət daha çox istehlakçı xarakter daşımışdır: din müharibədə qələbənin əldə edilməsi üçün vasitədən və müharibə isə yalnız bəzi hallarda instinktlərlə bağlı dini ayin və mərasimləri yerinə yetirmək üçün əsirlərin əldə edilməsi alətindən ibarət olmuşdur. Beləliklə, insan daha çox fövqəltəbii qüvvədən dünyəvi yardım gözləmişdir.
İbtidai toplumlarda din və müharibə amillərinin qarşılıqlı təsir prosesi izlənilərsə bu məsələdə əsas təsiredici amillərin o dövrlərdə mövcud olmuş inanclar və primitiv müharibə texnikasının olduğunu görərik. Bu zamanda dini əqidə uğrunda aparılan müharibələr haqqında məlumat yoxdur. Hətta, bəzi alimlər bu toplumlarda müharibənin mövcuduğunu da qəbul etmirlər. Lakin, bəşəriyyətin ilk dövrlərində təbiətlə sıx şəkildə bağlı olan primitiv insan dini müharibə aparmasa da, silahlı toqquşmalarda onun dini görüşləri öz ifadəsini tapmışdır. Təbii instinktlərin hökmranlığı altında olan insan dindən təcavüzkarcasına yarış, nəyi isə ələ keçirmə, kannibalizm kimi tələbatlarını ödəmək üçün istifadə etmişdir. Toplumların əksəriyyətində dinə münasibət daha çox istehlakçı xarakter daşımışdır: din müharibədə qələbənin əldə edilməsi üçün vasitədən və müharibə isə yalnız bəzi hallarda instinktlərlə bağlı dini ayin və mərasimləri yerinə yetirmək üçün əsirlərin əldə edilməsi alətindən ibarət olmuşdur. Beləliklə, insan daha çox fövqəltəbii qüvvədən dünyəvi yardım gözləmişdir.
In archaic societies, the main force acting on the interaction of religion and war were the existing religion and primitive military technology. Thus, the first level of human nature is closely related to primitive man to perform religious wars, armed conflicts have been expressed in its religious ideas. More people in the process of interaction between religion and war were under the power of natural instincts played a significant role. In the ancient world the attitude towards religion was of a consumer nature. Religion was considered to be means of improving the lives, including the means of winning the victory, and war sometimes was a tool for the acquisition of prisoners with aim to fulfill special rituals. Influenced by nature aimed at the outlook of primitive man, the dynamics of interaction of religion and the war acted within the tripartite system, "religion-war-nature".

Referanslar

  • Токарев С.А. Ранние формы религии. М.:Политиздат, 1990, 622с.
  • Aрон Р. Мир и война между народами. М.:NOTA BENE, 2000, 880 с.
  • Кузьмишев В.A. Тайна жрецов майя. М.:Молодая гвардия, 1975, 255 с.
  • Мифы и легенды народов мира. Древний Египет. М.: Литература, Мир книги, 2004, 432c.
  • Антология мировой философии. Древний Восток. Минск: Харвест, М.: АСТ, 2001, 992 с.
  • Хрестоматия по истории Древнего Востока. М.: Изд. «Восточная литература», 1997, 400 с.
  • http://www.gumer.info/bogoslov_Buks/Relig/Eliad_2.
  • Рассел Б.История западной философии и ее связи с политиче- скими и социальными условиями от античности до наших дней: В 3-х книгах. М.: Академический проект, 2000, 768 c.
  • Боги, брахманы, люди. М.:Главная редакция Восточной литера-туры издательства «Наука», 1969, 416 с.
  • Сунь-цзы. Искусство войны: М.:ЭКСМО, СПб.:TERRA-FANTASTİKA, 2003, 800 с.
  • Rzаyеv N., Hüsеynоvа S.C. «Hərb sənəti» trаktаtının fəlsəfəsi və sərkərdə kоnsеpsiyаsı. // Hərbi biliк, Bакı, 2006, №2, səh.41-51.
  • Лукьянов А.Е. Лао-цзы и Конфуций. Философия Дао. М.: Изд. «Восточная литература» РАН, 2000, 384 с.
  • Лао-цзы. Дао дэ цзин. Алматы :ЖЕТИ ЖАРГЫ, 2004, 103 с.
  • Токарев С.А. Религия в истории народов мира. М.: Политиздат, 1986, 576 с.
  • Религиозные воззрения самураев . - http://istina.rin.ru/fight/text/1663.html.
  • Васильев Л.В. История религий Востока (религиозно- культурные традиции и общество). М.: Высшая школа, 1988, 416 с.
  • Şükürov A.M. Qədim türk mifologiyası. VI kitab. Bakı: Elm, 1997, 229 s.
  • Məhərrəmov A.M., Şükürov Ə.C. Qədim türk runik yazılı abidələr. Bakı:V.İ.Lenin adına APİ-nin mətbəəsi, 1967, 172 səh.
  • Haldun. Mukaddime. I kitap. İstanbul: Milli Egitim basımevi, 1997, 684 s.
  • Cahiz əl Bəsri. Türklərin fəzilətləri. Bakı: Zaman, 2001, 80 s.
  • Avcıoğlu D. Türklerin Tarihi. I kitap. İstanbul, Baskı: Yaylacık Matbaası, 1999, 555 s.
  • Orazbay M. Zhou sülalesi tarihi. // Tarih, 2002, 05-185, s.30-33.
  • Аvеstа. Bакı: Аzərnəşr, 1995, 103 s.