Zərdüştilikdə dini və ictimai baxışlar

Religious and Social Views in Zoroastrianism

Религиозные и социальные взгляды в зороастризме

Müəlliflər

  • Gülmira İsmayılova AMEA Fəlsəfə, Sosiologiya və Hüquq İnstitutunun «Etika» şöbəsinin aspirantı
Qədim zamanlarda Şərq dünyasının, o cümlədən Azərbaycan xalqının mədəni və ictimai həyatına təsir göstərmiş və hal-hazırda cəmiyyətdə ünsürlərini qoruyub saxlayan dinlərdən biri də Spitman Zərdüşt tərəfindən yaradılan Zərdüştilik dini olmuşdur. Bu dinin yaranması qədim dövrlərə gedib çıxdığı və zamanla siyasi quruluşa görə ardıcılları təqib olunub, müqəddəs kitabları Avesta dəfələrlə məhv edildiyi üçün Zərdüşt haqqında olan məlumatlar qeyri-dəqiq bir xarakter daşıyır. Məhz elə bu səbəbdəndir ki, Zərdüştün əfsanəvi, ya da tarixi şəxsiyyət olması, onun adının mənası, yaşadığı dövr və məkan, həyatı alimlər arasında hələ də mübahisəli məsələ olaraq qalmaqdadır. Bütün bu məsələlər özlüyündə bir tədqiqat işi olduğuna görə biz məqaləmizdə bu mübahisələrə toxunmayacağıq. Sadəcə olaraq Zərdüştilikdə olan dini və ictimai fikirlərin mahiyyətindən onun dini kitabı olan Avestaya əsaslanaraq bəhs edəcəyik. Avestanın bizim dövrümüzə gəlib çatan forması beş kitabdan Videvdat, Yasna, Vispered, Yaşta və Bundehiştdən ibarətdir. Kiçik Avesta isə Avestadan götürülmüş dualar və vəcd halında söylənilən kəlamlar toplusudur.
Zoroasrianism arose in Azerbaijan and it has influenced to the sociocultural life of the Azerbaijani people. Zoroasrianism has fallen into decay after long historical processes. However still now our people beleives the holiness of “good and evil” and other concepts of Zoroasrianism. So far our people has guarded immortalized some elements of the Zoroasrianism. We often meet these elements in our daily life. For example, many of the rituals of the Novruz holiday has stayed heritage to us from Zoroasrianism.
Зороастризм возникнул в Азербайджане, и это повлиял и культурной и социальной общественной жизни людей Азербайджана. Зороастризм упал в распад после долго исторические процессы. Но наши люди тоже верят сегодня к вере «добро и зло» и другим идеологиям Зороастризма. Наши люди охраняли некоторые элементы Зороастризма. Мы часто встречаем и выплняем их в нашей ежедневной жизни. Но многие из ритуалов праздника Новруз остались наследие к нам от Зороастризма.

Ali Akbar Jafarey, “Zoroastrian ethics and culture” www.daenajournal.org, Daena: International Journal of Good Conscience 1-8. Marzo 2006 – Septiembre 2006. ISSN 1870-557X.

Avesta, Bakı-Azərnəşr, trc. İsmayıl Şəms, 103 s. 45.

Azərbaycan etnoqrafiyası, III cilddə, III cild, Bakı, “Şərq-Qərb” 2007, 568 s.

Çəmənzəminli Yusif Vəzir, Seçilmiş əsərləri, III cilddə, II cild, Bakı, “Avrasiya Press”, 2005, 664 s.

Ervad Ratanshah R. Motafram, Everyday life of a zoroastrian, Deen Parast magazine, İndia, 2010.

http://toplumvetarih.blogcu.com/zerdustculuk-ve-zerdust-avesta-1_11215391.html (18 mart 2010).

http://www.azerbaijan-irs.com/irs/viewer.php?id=000202 (5 iyun 2010).

http://www.heritageinstitute.com/zoroastrianism/marriage/iranian/pa ge2.htm (20 fevral 2010).

http://www.heritageinstitute.com/zoroastrianism/nowruz/nowruz1.htm>.

http://www.heritageinstitute.com/zoroastrianism/nowruz/nowruz3.htm.

Quliyev Aqşin, Qədim Azərbaycanda siyasi və hüquqi fikir, Bakı 2003, s.135.

Özalp Ahmet, “Zerdüştlük”,Şamil İslam Ansiklopedisi www.darulkitab.com.

Sri Swami Sivananda, Zoroastrianism, 2005.

Ümumilikdə 13 istinad var.

Endirin

Məqalə Məlumatları

  • Məqalə Növü Articles
  • Təqdim Edildi sentyabr 30, 2010
  • Yayımlanıb sentyabr 30, 2010
  • Nömrə № 14(14) Sentyabr 2010
  • Bölmə Articles
  • Fayl Yükləmələri 5
  • Abstrakt Baxışlar 28
  • Paylaş
Endirmə datası hələ yoxdur.