Azərbaycanda dəfn mərasimi adətləri The Customs of Funeral Rituals in Azerbaijan Обычая похоронных ритуалов в Азербайджане
Xülasə
Məlum olduğu kimi insan həyatının üç mühüm keçid nöqtəsi var. Bunlar doğulma, evlənmə və ölümdür. Bu vacib mərhələlərin hər birinin özünəməxsus olan bəzi adət, ritual və mərasimləri vardır ki, insanlar həmin adətlərlə həyatlarının bu vacib dönəmlərinə olan münasibətlərini ifadə edirlər. İnsanın öz bioloji həyatını bitirməsi qədim zamanlardan bəri müxtəlif adət və mərasimlərlə müşayiət olunmuş, bütün xalqların mədəni-mənəvi irsində, onların folklorunda özünə mühüm yer tutmuşdur. Həmçinin, Azərbaycan xalqının ölüm və ölüm sonrası yas və dəfn mərasimləri, adət-ənənələri xalqımızın tarixində, onun bugünkü ictimai-mədəni həyatında mühüm rol oynayır. Bu adətlərdən danışarkən ilk öncə qeyd etməliyik ki, xalqımızın dəfn mərasimləri ilə bağlı olan adət və ənənələrində İslam dininin xüsusi əhəmiyyəti vardır. Düzdür, min illər boyunca formalaşmış olan bu adətlərdə həm ibtidai inancların, həm də müxtəlif dövrlərdə xalqımızın sitayiş etmiş olduğu digər dinlərin də izləri günümüzə qədər gəlib çatmışdır. Bu mənada tədqiqatçı Ə.Ələkbərov yazırdi ki, “İslam, yalnız onun əsasına zidd olmayan yerli dini mərasimləri özünə hopdurmuşdur, lakin bununla belə köhnəlmiş ictimai münasibətlərə, xüsusi parlaqlıqla əks etdirilən mərasimlərə qarşı mübarizə aparmışdır.”
Accepting death as inevitable circumstance many specific customs, beliefs, religious and not religious rituals have been formed around of it. Being the Muslim country in Azerbaijan a role of funeral rituals in an islam these rituals are inevitable also are constructed by the rights and orders of an islam. Despite of distinctions of customs in different areas of Azerbaijan, funeral rituals nevertheless are spent on customs of an islam.
Referanslar
- A.K.AjıeKnepoB. Hccjıe OBanna no apxeojıormı u eTHorpacjınn A3ep6aİ4a>KaHa. Hs aTeıibCTBO AKa eMnn HayK AsepöaiLpKaHCKOH CCP. EaKy.1960. s.204.
- H.A.Quliyev.A.S.Bəxtiyarov.Azərbaycanda qədim dini ayinlər və onların məişətdə qalıqları.Bakı. 1968.s.80.M.Səttərov İslam dini qalıqları Bakı.1967.s.4-57.
- R.P.Əfəndiyeva. Azərbaycanlıların dəfn mərasimlərində bəzi islama-qədərki etiqadların qalıqları haqqında. AZSSR. Elmlər Akademiyasının məruzələri. XLIII cild.N:5 1987.s78.
- A.Nəbiyev. Mərasimlər, adətlər, alqışlar. Bakı . 1993.s.79. A.Nəbiyev. Mərasimlər, adətlər, alqışlar. Bakı . 1993.s.79.B.Abdulla.Azərbaycan mərasim folkloru.Bakı.Qismət.2005.s.140.
- N.Quliyeva. Azərbaycanda müasir kənd ailəsi və ailə məişəti. Bakı. 2005.s256.
- Ə.S.Məmmədov. H.A.Quliyev.Azərbaycan adət və ənnənələri. Bakı. 1966. s.66.
- H.A.Quliyev. Məişətimizdə adət ənənələr. Azərnəşr. Bakı.1976. s.18.
- H.A.Quliyev. Azərbaycanda Ailə məişətinin bəzi məsələləri.Bakı.Elm. 1986.s.85.
- T.Q.Səlimov. Abşeronlular.Bakı.Elm.1993 s.284.
- H.Q.Qədirzadə.Ailə və məişətlə bağlı adətlər,inamlar, etnogenetik əlaqələr.Bakı.Elm.2003.s.212.
- H.A.Quliyev.Azərbaycan xalq adətləri.Bakı.Elm.l972.sl4.
- B.Abdullayev. Haqqın səsi.Bakı Azərnəşr.1989. s.100.